lørdag 5. september 2009

Kva gjer eg no?



For nokre dagar sidan bles det godt her. Og i dag, etter ein liten hagevandring såg eg at ei tungtbærande grein på epletreet mitt hadde fått seg ein stygg knekk.. Eg såg ikkje anna råd enn å plukke ned alle eplene som var på greina, for så å sage ned greina etterpå.

Så til mitt vesle 'dilemma'... Kva skal eg gjere med alle eplene, for det var ikkje reint få....? Dei aller fleste er små, og dei som er litt større er nok litt i det suraste laget til å eta ennå.

Då tenkte eg - for det hender eg gjer det - at eg skiljer dei minste frå dei største, og gjer dei minste til ei thailandsk dame eg jobbar med. For ho elskar små, sure epler. Ho seier at ho lagar ein 'tip' og 'tippar' eplene i (ho meiner eigentleg 'dip' og dippar'). Den er laga av sukker, salt og chili.

Resten av eplene er eg sikker på at eg kan bruke i ei eplekake, som eg vil baka på mandag. Eg brukar berre litt godt med sukker, tenkjer eg. Eg skal nemleg ha Tupperware-selskap, og då kan det passa godt med eplekake og is som dessert, for ho thai-dama eg jobbar med ville laga thaimat og servera oss. Det gler eg meg skikkeleg til...

Eplekake:

200 g smør og 200 g sukker røres kvitt

rør i 4 egg, 1 om gongen

200 g kveitemjøl, 1 stor ts bakepulver, 6 ss mjølk

2-3 epler skrelles og delast

*Legg deigen i forma, ha på sukker og kanel, og trykk ned epleskivene på rad og rekkje, og dryss over med sukker og kanel igjen. Steikast ved 175 gr i ca 45 minutt.

Denne oppskrifta er til rund form, men eg lagar ho som oftast i langpanne. Då doblar eg deigen og er raus med eplene. Og til slutt steiker eg ho i 20-30 minutt. Det går fortare i langpanne.

4 kommentarer:

  1. Hei!
    Jeg har 3 epletrær i hagen jeg også, får aldri brukt alle eplene men jeg pleier å lage noen eplekaker jeg også..., og eplemuffins...

    Akkurat nå har jeg noen kg med plommer i kjøleskapet, har tenkt å lage plommepai i morgen... :O)

    Håper du får en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  2. Ja de eplene, satt og så på epletrærne i hagen i dagen. Det ene har epler som blir fort modne, og de fleste er på bakken eller på vei ned nå. De er ikke så gode ... så vet ikke helt hva det blir til. De andre egner seg bedre i eplekake, for det smaker egentlig godt med litt sure epler i kaken.

    Ønsker deg ei riktig god helg. Er sikker på at noen blir glade for hjemmelaget kake.

    SvarSlett
  3. Eplekake er godt...den kan du jo fryse ned og ta opp en vinterdag også! Varm eplekake med vaniljesaus eller is...ååå det er godt det!!

    Lykke til med Tupperware selskapet:)

    Ønsker deg og resten av familien en fortsatt fin søndag, klem

    SvarSlett
  4. Hei Siri!
    Jeg er vokst opp i et hus med en diger frukthage,,,,og min mormor, kokte bestandig gele av nedfallsfrukten,,,,skar opp eplene og kokte dem godt,så hang du i et klede ,,,,,eplene ble kokt med skall og "innmat"
    Enkelt og greit.
    None ganger ble sure epler baldet med rognebær, ( da lønner det seg og ha rognebærene i fryseren en natt,,,,slik at de får ei frostnatt, for da mister de biskheten.
    Eple og rognebær gele er godt ved siden av middagsmat....så vi hadde det til hverdags og tyttebær til søndag,,,,
    Lykke til.
    Anne

    SvarSlett