torsdag 25. juni 2015

Fantasi og geocaching

I går var jeg ute på en rundtur med geocaching. Det finnes så mange ting å oppdage når man er ute på slikt ærend; som denne kjempestore steinen. Fra denne vinkelen ser den ut som en gorilla, synes jeg. Denne er å finne ved 'Gådå', et badested i Eigersund kommune.
Fredelig område, med innslag av sauebrekting, fuglesang, vannskvulping og sus gjennom trærne. Har du litt tid til overs til tankene, kan du fort la deg føres hen til livlig fantasi.
Ferden gikk videre, til et populært fiskested for laksefiskere, like i veikanten av E39.
Her fant jeg cachen, men den hang altfor høyt til at jeg våget meg til noe klatring. Jeg tok meg heller tid til å kike på elva og dens strømninger i vannet.
Da jeg reiste videre til neste stopp, hadde jeg mer flaks. Godt gjemt i et hull i en grøftekant, mellom bjørnebærkratt og gammelt gress, lå en geoskatt og ventet på meg.
Jeg tenker på alle disse små skatter som har ligget ute i naturen i åresvis, og bare ventet på å bli oppdaget.... I år er det 15 år siden det startet.
Tiden går når man har det gøy, og det ble tid for lunsj. Egg, bacon, brød og tomatbønner. Dette ble servert av en serviceblid unggutt. Ser du også at det er som en 'smiley'??? ;)
Godt smakte det også.
Siste stopp for dagen, og min absolutte favoritt til nå....!!!
En virkelig kreativ sjel har stått for dette. Trenges flere ord?! ;)
 
Til slutt vil jeg bare nevne at det går litt trått med håndarbeid og slikt, men plutselig kommer det et innlegg.... ;)
 
Siri

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar