torsdag 24. juni 2010

Kalori-hurra-kake!

Det går fortsatt mykje i kaker for tida. Denne langpannekaka hadde eg ikkje laga på over 10 år, og når eg smaka på ho att, kunne eg mest ikkje forstå kvifor...
Fantastisk, klissete og mektig god!!
På denne tida av året smakar det godt med bær og krem til òg.
Og sist, men ikkje minst, den er yppeerleg til frysing!
Oppskrifta til ei stor langpannekake får du her;
KALORI-HURRA-KAKE
400 g smør
4,5 dl vann
7 ss kakao, strøkne
*kokes opp
9 dl sukker
9 dl kveitemjøl
2 ts natron
1 ts salt
4 egg
3 dl seterrømme
*blandes
**bland så alt samen, hell røra i langpanne og steik kaka ved 200 grader i 30-40 minutt.
Glasur:
100 gr smør
6 ss mjølk
4 ss kakao
2 ts vaniljesukker
350 gr melis
*Smelt smøret, ha oppi resten.
Stikk kaka med gaffel og hell glasuren over kaka medan alt ennå er varmt.
Nyt!!
Siri

6 kommentarer:

  1. Du må ikke legge ut så mange fristende kaker her, har jo ikke godt av det :) Nøstebarndressen er et slikt prosjekt som man koser seg med, og så vil man gjerne strikke enda en selv om man ikke har noen å strikke den til ;) Nabo og venninne venter en jente i august, så jeg har heldigvis mottager til min sist strikkede. Ha en flott helg!

    SvarSlett
  2. Du skulle kanskje vært konditor du? Har du noen gang overveid den muligheten?

    Håper du titter innom hos meg en dag også. Har savnet deg.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  3. Nam! Den så skikkelig saftig og god ut:-)

    SvarSlett
  4. OOooo dyre, skikkelig kaloribombe, hoho :o)

    Selv er jeg på lavkarbokost, og kan bare drømme.....
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  5. En skikkelig fristelse du har lagt ut her:-) Ha en fin uke!

    SvarSlett