fredag 20. november 2009

Kan eg få vera med deg heim?

Då eg gjorde meg ei lite ærend innom 'Gjenbruk', ein gjenbruksbutikk som Misjonssentralen driv, sat denne karen på eit bord og venta på meg. Han spurde høfleg: -Kan eg få vera med deg heim? Eg tok han under armane og lyfta han opp. - Klart du kan, svara eg. No sit han i stova mi og ventar tålmodig på at eg skal laga han nokre nye klede.
Han er ganske stor, ca 45 cm høg, og det verkar som han ikkje har vore i bruk, berre til pynt. Og han er maken dei to bamsane som var å finna heime hjå oss då eg var liten. Men jentene hadde dokker, og gutane hadde bamsar. Eg har alltid likt denne typen bamsar, og eg er utruleg glad for at denne fann meg. Men kva heiter han?
Siri

8 kommentarer:

  1. Hei!
    Skjønner godt at du ikke klarte å si nei til det bedende blikket der... ;O)

    Vil tro han blir glad for litt klær også!

    ha en super fredag!

    SvarSlett
  2. han var nydelig.
    han er definitivt en han forresten, men hva han heter, ja si det.

    Du får spørre, men bamser er litt reservert med hva de heter så det kan ta litt tid før han hvisker navnet sitt.

    Tror han har et ganske jordnært navn, med litt skog i, men det var vel mer forvirrende enn til hjelp tenker jeg ;-)

    SvarSlett
  3. Ja, eg skal spørje han ein kveld me sit aleine, og kan hende han svarer med ein gong då..Eg gler meg iallefall, og eg trur du kan ha rett; han har nok eit jordnært namn :)

    SvarSlett
  4. Å, så godt at han har fått et nytt hjem, denne skjønne bamsen.

    SvarSlett
  5. Han var jo bare sjønn !!
    Var nok sjebnen som førte dere sammen
    han har sikkert venta lenge på at nettopp du skulle dukke opp og ta han med deg hjem :)
    Dere må begge ha ei hærlig helg !!

    SvarSlett
  6. Den var søt, og spennende å lage noen klær til ham. Når jeg leser dette kom jeg til å tenke på mi bestemor som kjøpte seg bamse eller teddybjørn som hun sa da hun var rundt 80 år. Hun ville ikke snakke så mye om det, men forstod det slik at hun som barn alltid hadde ønsket seg en teddy. Aldri for sent å være litt barn igjen. Ønsker deg en riktig god helg.

    SvarSlett
  7. Han ser så godslig og snill ut at jeg synes han passer til navnet Bjørn. Sterk og god.
    Saga.

    SvarSlett
  8. Hei, og tusen takk for hilsen på bloggen min.
    Tror ikke jeg har vært her inne før, men kommer helt sikkert tilbake. Bamsen var riktig koselig. Går mye på loppis og i bruktbutikker, men har aldri opplevd å finne gamle bamser. Du var virkelig heldig...

    SvarSlett