lørdag 22. august 2015

Oppheng til skolesekkene

Her i huset har skolesekkene en tendens til å ende opp på gulvet innenfor døra når ungene kommer fra skolen. Et evig ubetydelig irritasjonsmoment...
Gangen er smal i et typisk 'bestemors 50-tallshus', og ikke alltid like lett å finne gode løsninger til oppbevaring.
Men plutselig slo det meg; jeg kunne endelig få bruk for de gamle porselensknottene jeg en gang fikk av en nabo!
Som sagt - så gjort!
Knottene egner seg meget bra som oppheng til skolesekkene, og jeg synes de virker nokså nøytrale.
Jeg har skrudd dem fast på trappa, like bortenfor 'hjørnesvingen' på utsiden av trappa. Da henger de akkurat der man ikke kommer borti dem, og ungene synes ikke det er for langt å gå for å henge sekkene opp. Sekkene henger også lett tilgjengelig for lekser og klargjøring til neste skoledag.
 
Jeg ser også for meg nå, når jeg snart endelig får et eget hobbyrom, at slike knagger kommer til å gjøre god nytte der også ;)
 
Siri

2 kommentarer:

  1. Smart idè !
    Ransler slengt på golvet rett inn for ytterdøra er
    nok det mest vanlege ja.
    No slepp du det !

    God søndag .

    SvarSlett
  2. Det var en god ide :) Og gjenbruk i tillegg. godt å få opp ting fra gulvet.

    Ønsker deg herlige dager :)

    Klemmer Monica

    SvarSlett