mandag 3. august 2015

Blindvei og slikt...

Min kjære og jeg tok nylig ut på en kjøretur, uten noe spesielt mål, og diskuterte smått på turen hvor vi skulle kjøre....
Jeg kom med flere forslag; over Hunnedalen og ned til Sirdal, Byrkjedalstunet og over Gloppedalsura, Sirdalen og over til Lysefjorden....? Min kjære mente vi kunne kjøre til Dirdal, like før Byrkjedalstunet, og gjennom tunellen til Frafjord, for så å komme til Lysefjorden. Jeg ville ikke diskutere så mye, for jeg visste ikke med sikkerhet at det ikke gikk....
Vel, for å si det slik - Vi kjørte en blindvei, som endte opp på en parkeringsplass for turgjengere som vil til Mån og Månafossen...hehe...DA husket vi begge at der har vi vært før..
Ikke så mye trafikk og folk vi traff, men flere av disse skotsk høylandsfe fikk vi 'hilse' på... Flotte dyr!
I det siste har jeg heklet, enkle bomullsnøster og pittelitt restegarn...
Håndklær av str gjestehåndklær, myke og gode, og ikke så stive og tjukke som jeg hadde trodd heklede håndklær ville bli. Staver i lange baner, og en kant med fastmasker rundt.
Nytt bomullsgarn er kjøpt inn, for jeg tror det blir flere av disse :)
 
Siri

4 kommentarer:

  1. Hyggelige håndklær har du laget, herlig farger... jeg har min første på pinne :-)))
    God rundtur det var. Vi hadde sykkeltur. Og jeg er så heldig, sommeren er tilbake, i dag det var 32 grader. Ønskers du får solskinn også.
    Ha en riktig god uke, Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. tur er tur åkke som:) Nydelige håndklær <3

    SvarSlett
  3. Koselig med en slik tur da - og ta det slik det kommer :) Herlige håndklær :)

    Sommerklemmer Monica

    SvarSlett
  4. Fine hekla handkle.
    Eg har lurt på å strikke i same mønster som klutar,
    men hekla som du har laga er freistande å prøve.
    Hehe, må smile litt av bilturen dokka,
    slikt skjer med oss også, men pytt, ein ser vakker natur og
    det er det viktigaste med biltur :)
    Klem

    SvarSlett