søndag 5. juli 2015

En godt anvendt søndag i juli...

...ble brukt på Soma Gård, mellom Stavanger og Sandnes. Her kjeder ingen barn seg, og det er bare hva man skal prøve først?
Frøken Dings fikk det godt til med gravemaskinene, og hadde også kledd seg korrekt for dagen; t-skjorta fra besøket her i fjor :)
Det er ikke bare barn som vet å kose seg, for her ligger svina flate og slafser i sølevann og sørpe - heldiggrisene!! :D
Emu var nytt av året, og slettes ikke redde....heller ganske nysgjerrige på hva som foregikk på andre siden av gjerdet..
Et evig kaos ved bordet vårt - FØR vi tente grillen. Jammen godt med en kaffitår mens de andre kikket på hønene.
Påfugler - alltid så vakre! Mye lyd lagde de også, til barnas fornøyelse.
Minigris, som jeg ikke synes er så mini...så jeg tror de her svina også lever et godt slaraffenliv.
Is i varmen falt i smak. Her er det min kjære som gjør innhugg.
Min svigerdatter sier at hun ikke har sett så store høner før (hun er fra Hong Kong), for de blir spist lenge før de blir så store. Flotte, store høner og en stolt hane.
Etter å ha tilbragt maaaange timer på gården, gikk turen hjem igjen. Skjønt det var ikke nei i barnas munn da jeg spurte om de hadde lyst på en dukkert. Heldige er vi som har elva like i nærheten ♥
 
Siri

4 kommentarer:

  1. Såg ut som en herlig dag dette !! Fine bilder. Kjempe fin plass ! Eg har faktisk aldri vert der, selv om eg bor ganske nær. Må nok ta med barna der en tur snart ! Fortsatt god sommer

    SvarSlett
  2. Så veldig hyggelig dag for stor og liten... herlig. Koselig bilder.
    Mhhh jeg elsker is :-)) Ha en god sommer fortsatt.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  3. En herlig dag dere hadde.
    Godt å kunne dukke seg litt etter
    en dag i sola. Vi er også så heldige at vi
    bor rett ved Randsfjorden, så på lørdagen
    ble det to turer i vannet.
    Men nå er den gode varmen forsvunnet,
    håper den kommer tilbake snart.
    Ønsker deg ei riktig god sommeruke .)

    SvarSlett
  4. Slike dager sammen med ungene er gull verdt!!! Vi gjorde alltid noe slikt hver sommer, så de fikk leke og være sammen med dyr.
    Nå er de så store at de vil gjøre andre ting, men de elsker dyr fremdeles!!!!
    God sommer.

    SvarSlett