mandag 15. februar 2010

Englane og eg


Glem ikke gjestfriheten;
for takket være den har
noen tatt imot engler
uten selv å vite det.
Hebr 13,2
-Englene holder seg på gamle,
velkjente steder -
Bare vend på en stein og start en
vinge.
Der er dere, der er dere,
fremmede ansikter
Som mangler den mangforldige
glansen.
-Francis Thompson
"The Kingdom of God"
-Det er svært viktig å be for
andre, for når du ber for noen,
kommer det en engel og setter seg
på vedkommendes skulder.
-Jomfru Maria
til barna i Medjugorje
~Eg er veldig glad i englar, og har ei heilt lita samling etterkvart. Mange står framme året rundt, og fleire får koma fram rundt juletider. Eg likar følelsen og roen eg kjenner når eg ser på englane.
Orda i dette innlegget har eg henta frå boka "Den store Engleboken" av Sophy Burnham.
Siri

4 kommentarer:

  1. Vakre ord om engler! Er en engleelsker selv:-)

    KLem

    SvarSlett
  2. Hei igjen!

    Ja, jeg bruker ofte å klippe opp gamle klær og bruke biter av disse når jeg lager bilder. Barneklær er supert å bruke, spesielt jenteklær, for de har ofte så flotte og fargerike mønstre. Jeg er som et lite hamster som samler på det meste av klær, duker, gardiner o.l. Kjekt å ha:-)

    SvarSlett
  3. Glad i engler er vi begge to, Siri. Veldig kjekt å se et par av dine og ikke minst lese de vakre ordene.

    Jeg vil gjerne se flere englebilder, hvis du har tid en dag.

    Klem

    SvarSlett
  4. Hej Siri - 1000 tak for det flotte net - det kom idag, og jeg blev bare så glad så glad :-) Kh. Mette

    SvarSlett