søndag 1. november 2015

♥ Hjemmebakt ♥

Det er ikke så ofte, men det hender fortsatt, at jeg overrasker med hjemmebakst. Og jeg får stadige klare hint fra barn og mann om hvor godt det hadde vært med boller og kaker nå og da.
Etter å ha laget eplemosen, ga det meg idèen om å bake fylte horn, som jeg bakte dem på 90-tallet (det er virkelig en stund siden det).
Kjevle ut på 'vanlig' måte for horn, og legge en god teskje eplemos til fyll inni.
Rull sammen til horn, etterhev og stek.
Når jeg først var i gang, etterkom jeg flere ønsker; boller med vaniljekrem.
Jeg gjør det enkelt, og bruker Piano Vaniljekrem.
Lag en fordypning i bollene etter etterheving, og legg en teskje vaniljekrem på i fordypningen. Om ønsket så pesle før steking.
Å plutselig ha ny komfyr kan by på små overraskelser. Jeg må nok finne ut av hvordan jeg skal få stekt kaker og boller likt....
Men små og store satte i allefall pris på nybakt ♥
 
Oppskrift på bolledeigen har jeg funnet hos Trines Matblogg her.
 
Siri


4 kommentarer:

  1. Det ser nydeleg godt ut !
    Fersk gjærbakst har det laget at det forsvinn fort,
    det er best då :)

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Så deilig med hjemmebakt! Kjenner nesten duften, mmm...

    Jeg har også en komfyr som steker ujevnt, litt irriterende. Men kanskje ikke så mye å gjøre med? (Tar gjerne imot tips hvis du finner en lur løsning.)

    Må bare spørre om premien er kommet fram? Stoler ikke helt på post-i-butikk, de roter litt for mye.

    SvarSlett
  3. Mhhh ser det veldig godt. Horn med eplemos... god ide.
    Og boller med vaniljekrem er enkel fantastisk :-)))
    Ha en riktig god uke.
    Klem fra Viola

    SvarSlett