søndag 6. september 2015

Gjenbruk på Grødalandstunet

I dag har det vært aktivitetsdag og utstilling på Grødalandstunet, en del av Jærmuseet ,
og forrige lørdag fikk jeg telefon med spørsmål om jeg ville være med. Ja, klart jeg ville være med ;)
Her er et bilde av kroken min, med innslag av diverse gjenbruk; lappeteppe, piknikteppe, filleteppe, handlenett, gryteunderlag, armbånd av slips og mye mer.
Oppi kofferten ligger det pengepunger av gamle juicekartonger, små esker av tomme shampoflasker og skjerf og handlenett av gamle t-skjorter.
Lappeteppet min 'kvinner og klær' hadde jeg også med. Det er sydd av gamle klær, gardiner og sengklær fra søster, mor, tanter og svigermor.
Handlenettet er 3 70-talls putetrekk med gamle broderier på. Veldig passe bruk til håndarbeid på tur også :)
Gode tilbakemeldinger fra mange kjekke besøkende.
Jeg var også så utrolig heldig å få bytte til meg et handlenett av kaffiposer. Jeg 'betalte' bare 10 gjenbruks-til-og-fra-lapper av gamle julekort for dette ;)
 
En super dag, for meg, for Frøken Dings og for min kjære!
 
Siri

4 kommentarer:

  1. Så flott, håper det var mange innom på den herlige søndagen!

    SvarSlett
  2. Skal si du er produktiv, så gøy å se alt du har fått ut av ting som andre sannsynligvis bare ville ha kastet. Dette tror jeg inspirere mange andre og det liker jeg :)
    Klem fra Anette

    SvarSlett
  3. Der var mykje spennande.
    Ein kan finne mange skattar på slike stadar.

    Fin tysdag.

    SvarSlett
  4. Her var det virkelig mye fint, så kreativt og morsomt! :) Hilsen Else Britt

    SvarSlett